۱۳۸۷ آذر ۲۷, چهارشنبه

ای شيخ پاکدامن معذور دار ما را

1- به نظر من از حدود دو سال پيش انحراف در بسيج دانشجويي آغاز شد. اين روند در برنامه "چه مثل چمران مثل چه گوارا" که دوستان خوب من در بسيج تهران برگزار کردند به اوج خود رسيد. امروز در خبرها ديدم که بچه هاي بسيج فني در روز ۱۵ آذر بر مزار شهداي ۱۶ آذر گرد هم مي آيند. خبري که در نوع خود جالب توجه بود. چه اينکه از اين سه آذر اهورايي برخي در موضع نسبت به نيروهاي اسلامي نيز بوده اند، اتفاقاً چند وقتي نيز بود که مي ديدم بر روي بردهاي بسيج در دانشکده ها تصاوير آيت الله طالقاني(رضوان الله تعالي عليه)، مرحوم مهندس بازرگان و دکتر شريعتي... و شرحي از زندگي ايشان به صورت هماهنگ کار مي شد، اولين بار و در حالي که چشمانم از حدقه بيرون زده بود و زير لب ذکر پناه بر خد!

2- اشتباه نکنيد، جملات فوق نه در نشريه يالثارات الحسين درج شده و نه در هفته نامه پرتو، نه بخشی از سخنان يکي از اعضای بلند پايه انصار حزب الله است و نه موضع گيری يک روحانی سنتی در قم يا نجف، بلکه مندرجات چند روز پيش يکی از اعضای بلندپايه انجمن اسلامی دانشجويان در وبلاگ شخصی اش است که اين چنين جسورانه از انحراف در بسيج دانشجويي سخن ميگويد.

3- به گزارش ايسنا، در ادامه محمدي به ترتيب بر مصدق، چمران، طالقاني، بازرگان، شريعتي، امام (ره) و سيد محمد خاتمي به عنوان آموزگار ادب و شكيبايي درود فرستاد كه با تشويق دانشجويان همراه شد.

4- اميدورام اين بار نيز دچار اشتباه نشويد، اين سخنان نه مطلع مجری برنامه جبهه ملی که سخنان آغازين محمدی عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان تهران و علوم پزشكي در برنامه سخنرانی روز دوشنبه خاتمی در دانشگاه تهران است.

5- «يک گروهی که با اسلام و روحانيت سرسخت مخالف بودند؛ از اولش هم مخالف بودند، اولش هم وقتی مرحوم آيت الله کاشانی ديد که اينها خلاف دارند ميکنند و صحبت کرد، اين کار کردند که يک سگی را نزديک مجلس بردند و عينک به آن زدند و اسمش را آيت الله گذاشتند، اين در زمان او [مصدق] بود که اينها فخر ميکردند به وجود او؛ او هم مسلم نبود. من به آقا عرض کردم که اين ديگر مخالفت با شخص نيست، اين سيلی خواهد خورد، و طولی نکشيد که سيلی را خورد و اگر مانده بود سيلی بر اسلام ميزد. »

«نهضت به اصطلاح آزادی صلاحيت پذيرش هيچ امری از امور دولتی يا قانونگذاری را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند کرد و نيز با دخالت بي مورد در تفسير قرآن کريم و احاديث شريفه و تاويلهای جاهلانه موجب فساد عظيم ممکن است بشوند، از ضرر گروه های ديگر، حتی منافقين اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان به مراتب بيشتر است.»

6- اينها نيز گوشه ای از بيانات امام خمينی (ره) درباره مصدق و بازرگان که بين و بي نياز از هر شرح و تفسير است.

7- ديروز سيد محمد خاتمي براي دومين بار پس از اتمام دوره رياست جمهوري خويش راهي دانشگاه تهران شد تا ياد و خاطره روز دانشجو را با تاخير بر پا دارد. برنامه با موفقيت بالايي انجام شد و ما تقريبا به ۹۰٪ اهداف از پيش تعيين شده خود رسيديم.حماسه ديگري ديروز به وقوع پيوست و برگ زرين ديگري بر تارک قاموس دانشگاه سياست و حکمت ايران شکل گرفت. بايد از مجاهدت دوستان نصتوح خودم در اين مجموعه تقدير کنم و دست مريزادي بگويم براي شرافت و صداقت و درستي آنها که وامدار هيچ کس نبوده و نيستند.

8- اينها البته مندرجات وبلاگ يکی از اعضای انجمن اسلامی است که در تحليل برنامه سخنرانی خاتمی نگاشته است، همان دوست بزرگواری که تا چند روز قبل بسيج دانشجويي را به انحراف از خط امام منحرف ميکرد.

9- بنا داشتم بند آخر را به تحليل و نتيجه گيری اختصاص دهم، ولی بهتر آن ديدم که نتيجه گيری نهايي را به وجدان آگاه و منصف مخاطب وابگذارم.

هیچ نظری موجود نیست: